We współczesnych sklepach spożywczych asortyment jest bardzo zróżnicowany. Proponuje się tu nie tylko produkty krajowe, z których korzysta znakomita większość osób. Sporo jest takich sklepów, gdzie asortyment jest dużo szerszy.
Wtedy proponuje się w nich algi morskie, glony czy mleko kokosowe. Choć to ostanie stanowi prawdopodobnie nieco mniej wyszukany produkt. Bo o ile mleko kokosowe wykorzystuje się dość częstokroć, to algi i wodorosty są takim produktem, po który sięgają miłośnicy kuchni azjatyckiej i osoby, które doceniają takie dania i smaki.
Niemniej jednak w wielu sklepach wybór takich towarów jest szeroki. Kreuje się dosłownie specjalne działy z przyprawami czy dodatkami określonej kuchni świata. Są sklepy, gdzie przeprowadza się akcje promujące kuchnie świata. Gdy w danym sklepie obowiązuje tydzień kuchni azjatyckiej, to właściwie każdy sos sojowy cena jest tańszy. Większy jest wybór towarów w promocyjnych cenach. W trakcie takiego rodzaju akcji promuje się produkty w gazetkach promocyjnych, gdzie a przy tym publikuje się przepisy na dania z użyciem określonych składników. W ten sposób kupujący wiedzą, jak i do niczego wykorzystać mleko kokosowe w puszce.
Czasem takie przepisy przyczyniają się do tego, że ludzie wolą je wypróbować. Tym bardziej że wybiera się przepisy łatwe do przygotowania, które nie kosztują zbyt dużo i takie, które opatruje się atrakcyjnymi zdjęciami. Akcje w tym stylu w wielu sklepach wprowadza się cyklicznie. Po tygodniu kuchni azjatyckiej promuje się na przykład kuchnię amerykańską. Tam już wchodzą w grę w całości inne produkty. W kuchni amerykańskiej nie sięga się po wodorosty. Tam preferuje się soczyste mięsa. Akcje promocyjne dla wielu kupujących stają się okazją do wypróbowania nowych smaków, bo promuje się również wówczas gotowe lub na wpół gotowe dania kuchni świata. Takie wystarczy jedynie podgrzać albo krótko przygotowywać.
Warto zobaczyć: wodorosty wakame.